شرکت تایوانی: پیجرهای منفجرشده در لبنان را ما نساختیم

با انتشار گزارش‌ها درباره تایوانی‌بودن شرکت سازنده پیجرهای منفجرشده در لبنان، رئیس شرکت تایوانی مدعی شد که یک شرکت اروپایی در ساخت این پیجرها از نام تجاری این شرکت استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، «هسو چینگ کوانگ» بنیانگذار و رئیس شرکت «گولد آپولو» در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد که این شرکت سازنده پیجرهای منفجرشده در لبنان نیست و یک شرکت اروپایی با استفاده از حق برند این شرکت ساخته است.

وی دراین‌باره مدعی شد: محصول مال ما نبود، فقط نام تجاری ما روی آن بود.

هم‌زمان شرکت گولد آپولو با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که پیجرهای مدل «AR-۹۲۴» را شرکت «BAC» می‌سازد و می‌فروشد. ما فقط مجوز علامت تجاری را ارائه می‌دهیم و هیچ دخالتی در طراحی یا ساخت این محصول نداریم.

با انتشار گزارش «نیویورک‌تایمز» درباره نحوه دستکاری پیجرهای منفجرشده در لبنان و تایوانی‌بودن شرکت سازنده، ساعاتی پیش وزارت اقتصاد تایوان با ادعای اینکه هیچ رد و سابقه‌ای درباره صادرات مستقیم این پیجرها از تایوان به لبنان وجود ندارد اعلام کرد که احتمالاً شرکت سازنده این پیجرها را پس از صادرات دستکاری کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز شامگاه دیروز در گزارشی ابعاد تازه ای از سلسله انفجارهای دستگاه‌های پیجر در لبنان را افشا کرد.

به نوشته نیویورک‌تایمز مقامات آمریکایی آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، در این باره اعلام کردند: حزب الله لبنان اقدام به سفارش دستگاه پیجر از شرکت گولد آپولو تایوان کرده بود و اسرائیل موفق شد پیش از ورود این پیجرها به لبنان آنها را دستکاری کرده و مواد منفجر کمی در داخل آنها جاسازی کند.

این نشریه مدعی توزیع گسترده این پیجرها در میان اعضای حزب الله در سرتاسر لبنان و حتی برخی از افراد مرتبط با این جنبش در ایران و سوریه شد.

نشریه روسی راشاتودی نیز در گزارشی اعلام کرد اعضای سازمان جاسوسی موساد اقدام به آلوده کردن هزاران دستگاه پیجر به مواد انفجاری و سپس توزیع آن در لبنان کرده‌اند. به نظر می‌رسد ارسال یک پیام خاص باعث داغ شدن باتری این پیجرها و سپس انفجار مواد منفجره پلاستیکی داخل این دستگاه‌ها شده است.

ادعاهای مطرح شده از سوی این رسانه‌ها در حالی مطرح می‌شود که حزب الله لبنان از آغاز تحقیقات خود پیرامون این انفجارها خبر داده و هنوز موضع رسمی در این باره اتخاذ نکرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ساس IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    5 6
    همه جا را برای اسراییل دستکاری کنید زمین و آب و خاک و دریا و درخت و گل و کوره و کوزه و برق و دارو و غذا و هوا و اسلحه و نگاه و سایت و آپ و قرارداد و...
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      6 1
      امت اسلام و مردم ایران اسلامی و هر کسی که تتمه عقلی دارد با عرض معذرت لطفا بلاهت را کنار بگذارید و تمام کالاهای غربی را تحریم کنید !!! ثابت شده هیچ چیز برای غربیها بدتر از پول در نیاوردن نیست !!! پس اگر دیگر از آنها و اجناس آنها استفاده نکنید حتی نفوذیهای آنها که باعث ایجاد بحران در تولید داخل میشوند و با واردات کالاهای مشابه و بنجل و وحشتناک آنهارا با قیمت نجومی به خلق خدا قالب میکنند دستشان از اقتصاد ایران اسلامی کوتاه میشود! وظیفه تک ک ماست که در نخریدن کالاهای غربی از یکدیگر سبقت بگیریم تا دولتها متوجه شوند باید خودشان سعی در تولید یا مونتاژ کالائی بکنند که حداقل های امنیتی در آن رعایت شده باشد.این تکلیف الهی است و اگر مسلمانی در روز حساب الهی به خاطر خرید کالای تولید دشمنان بابت این موضوع مواخذه شد بداند که چرا چنین شده است. یک بانک پیامک عجیب زده که برای استفاده از نرم افزار همراه بانک باید حتما آندروید 13 به بالا روی گوشی نصب کرد و این اوج حماقت است چون باعث میشود مردم برای خرید گوشیهای جدید و تبعا خروج ارز بیشتر اقدام کنند که عملا سودش به جیب دشمنان و حامیانشان میرود.
    • US ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      3 1
      اسرائیل خودش طراح تمام کارهای شیطانیست و به شیاطین روی زمین آموزش و خدمات شیطانی ارائه میده و بابتش میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کنه پس حواسش کاملا جمع جمعه و الا سالها پیش نابود شده بود. این دشمنان صهیونیست هستند که با ساده انگاری و اعتماد به متحدان و خدمات گیرندگان از صهیونیست‌ها سفارش لوازم مختلف میدهند و بدون وارسیهای ویژه شروع به استفاده میکنند و باعث ترور فرماندهانشان و حالا هم ترور دسته جمعی هزاران نیروی حزب‌الله بدون شلیک یک تیر از سوی صهیونیست‌ها شدند.
  • FR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    5 4
    مرگ بر تایوان....
  • ZA ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    7 1
    تایوان متحد امریکا هست. چرا از اونجا!!!؟
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      5 0
      تایوان بدون اجازه آمریکا پلک نمیزند چه رسد به فروش کالا و اجناس !!!
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    7 1
    این شرکت به جرم همکاری با جنایتکاران صهیونیست باید تحریم بشه.
  • محمد IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    7 0
    باید این سواستفاده غرب از محصولاتش راباتحریم کالاهای غربی وافت قیمت سهام وورشکستن آنان ادامه یابدتادرس عبرتی تاریخی شود
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    4 1
    به هر حال حزب‌الله از نظر امنیتی ضربه بزرگی خورد که نباید این جور می شد. واقعا نفوذ اطلاعاتی اسرائیل عجیبه.من موندم چطور ۷ اکتبر را تشخیص نداد.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    4 2
    بی غیرتهای واداده مزدور غربگدا هر کار دلشان میخواهد میکنند بعد به التماس میافتند !!!!! نخرید اجناس این د...های بی غیرت را !!!! خدا لعنت کند هر کسی را که عالمانه و عامدانه با دشمنان اسلام همکاری میکند. نمونه آن همین تایوان که برای فروش اجناسش اینگونه تحت نفوذ آمریکاست و حتی میترسد نام آمریکا را ببرد و می گوید یک شرکت اروپائی چنین و چنان کرده !!!! اروپائیها هم همه نوکر آمریکا هستند !!!! نمی بینید ترامپ ملعون هنوز رئیس جمهور نشده چطور برای این بی غیرتها شاخ و شانه میکشد !!!!! ای مسلمین از خواب غفلت بیدار شوید والا خدای نکرده در تک تک جنایات دشمنان اسلام بر عیله مسلمین شریک خواهید بود !!!! اولین اقدام نخریدن اجناس لوکس و غیر ضروری شرکتهائی است که از صهیونیسم و شیطان بزرگ آمریکا و سایر دشمنان حمایت میکنند .چه نیازی به چیزهائی است که باعث پولدار شدن آنهاست بدون اینکه برگشت علمی یا اقتصادی برای اسلام و ایران اسلامی داشته باشد؟!!! تو را به خدا از خواب غفلت بیدار شوید والا در روز حساب الهی مغبون خواهید بود!!! از ما گفتن
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 1
    ماده منفجره نذاشتن باطریش ترکیده است قبلا چندتا سامسونگ و هواوی و ایفون و شیامی باطریشون در دست صاحب ترکیدند اخریش شیامی در هند
    • محمد غ IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      1 0
      لطفاً با تفکر سخن بگویید،یک دفعه همه دستگاه‌ها با هم تصمیم میگیرند که داغ شوند و منفجر شوند!!
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    باطری گوشی ها را خود ایران تولید کنه
  • DE ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    اگر سخن رئیس شرکت تایوانی درست باشد، باید رفت سراغ شرکت مجارستانی BAC سازنده مدل AR-924 و کسی (یا کسانی) که در خرید پِیجِر از این شرکت نقش مستقیم داشت (ند).
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    تایوان هنوز تو جزایرش آدم خوار هست
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    تایوان دست نشاندهنده آمریکاست .در صورت صحت این ادعا کار بسیار اشتباهی انجام شده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس